Psykisk jobbigt!

Jag vill bara påpeka att köra HIIT är väldigt påfrestande på psyket. Eftersom det är många repetitioner får hjärnan arbeta med att verkligen göra nästa repetition. Det bästa är att tänka efter det här jobbet får jag ju vila men långsamma strides på crosstrainern. Men detta måste ju vara en bra träning för att träna uthållighet i psyket också. Bara massa fördelar med HIIT, det är vad jag säger men det finns säkert en hel del nackdelar också.

Just nu önskar jag mig följande: en mp3spelare med inbbygd pulsklocka som kan registrera varje hjärtslag som även har en intervalltimer som piper efter varje intervall i örat så man vet när man ska vila och när man ska sätta igång med jobbet. Även funktion för att föra in detta i datan. Det skulle bli så mycket enklare att göra HIIT ute i löparspåret eller på en riktig cykel. Är det någon som vet om denna DRÖMKLOCKA/MP3SPELARE finns? Detta måste ju vara vägen mot PERFEKTION!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0