HIIT-Träning 31/3-08

Vikt: 93,6kg
Fett: 24,6% Muskler: 45,8% Vatten: 57,5%

Har precis läst en vetenskaplig artikel om HIIT. Deltagarna som använd denna metod gick ner i snitt 2,5 ±0,83kg fettmassa på 15 veckor. Detta utan att ändra sina kostvanor. De tränade 3 dagar i veckan. Artikeln heter: The effects of high-intensity intermittent exercise training on fat loss and fasting insulin levels of young women.

Jag tänker köra 25 pass enligt denna metod och se vad som skett efter dessa pass. Har en bioimpedans våg som mäter muskler, fett och vatten.

PASS 1 - HIIT
Mitt första träningspass bestod av följande på en crosstrainer:
Uppvärmning: 5 min
Intervaller: 30 st
Intervaller: 30 x 30 sek Nivå: 20 i arbete, 5 i vila
Nedvarvning: 5 min

Sjukt jobbigt, 30 sek köra allt vad du orkar 30 gånger. Man blir ju ganska uttittad på crosstrainern när jag står på den och pumpar på och man tror den ska falla sönder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0